MFO

My photo
Blog MFO sedang mengalami sedikit masalah tertentu dan kerja pembikinan blog ini kepada mutu yang lebih berkualiti sedang dihasilkan. Diharap pengunjung blog Malaysian Football Outsider terus memberikan sokongan. ~ Kalah atau menang teruskan bersama Skuad Kebangsaan Malaysia~

Wednesday, July 6, 2011

Singapura sedia hadapi Malaysia

Pemain-pemain Singapura
Dua kemenangan berturut-turut dalam perlawanan persahabatan menjadi tonik terbaik buat pasukan jiran ,Singapura menghadapi skuad Malaysia dalam pusingan kedua pra kelayakan piala dunia 2014.

Singapura yang dibimbing Rodjko Avramovic mudah menewaskan Maldive 4-0 dan mengatasi kelab Perancis yang berpangkalan di liga singapura, Etoil fc 2-1 .

Begitupun, Malaysia juga pernah menguji kelab Etoil fc dengan hanya sekadar mencatat keputusan seri 1-1 berapa bulan yang lalu hasil jaringan Ahmad Fakri Sharani.

Bertandang ke tempat lawan dengan rumput tiruan bakal menguji keupayaan skuad negara pastinya sesuatu yang bukan mudah dalam perlawanan pertama itu .

Kehadiran bebarapa tonggak baru yang menghiasi skuad Singapura bakal menambah sengat kepada corak permainan pasukan itu terutama  sentuhan pemain import yang sebahagiannya adalah pemain utama pasukan tersebut.

Dalam pada itu, Harimau Malaya yang menerima tamparan hebat tewas kepada Taiwan 2-3 dalam aksi pertama pra piala dunia ingin bangkit segera dalam pertemuan menentang Singapura.

" Para pemain tidak menunjukkan persembahan sebenar pada pertemuan menentang Taiwan, tetapi kita akan bangkit semula selepas ini" ujar  jurulatih skuad kebangsaan Dato K Rajagobal.

Perlawanan diantara Malaysia dan Singapura akan diadakan pada 23 dan 28 julai ini.

No comments:

Post a Comment