MFO

My photo
Blog MFO sedang mengalami sedikit masalah tertentu dan kerja pembikinan blog ini kepada mutu yang lebih berkualiti sedang dihasilkan. Diharap pengunjung blog Malaysian Football Outsider terus memberikan sokongan. ~ Kalah atau menang teruskan bersama Skuad Kebangsaan Malaysia~

Thursday, July 7, 2011

KELANTAN MUNCUL JUARA LIGA SUPER 2011

Kelantan jura baru liga super 2011
 2 jaringan dari penyerang berbisa Malaysia, Nor Idlan Talaha sudah cukup membawa kelantan muncul juara dalam liga super buat pertama kalinya selepas menewaskan sabah di Likas malam tadi 2-1.

Kelantan yang hanya perlu seri menentang sabah malam tadi tidak memberi laluan mudah kepada sabah untuk mencatat kemenangan di halaman sendiri .

Kejayaan tersebut terus menafikan hak Terangganu yang mengharapkan Sabah dapat mencipta kejutan untuk memberi ruang kepada mereka muncul juara selepas kejayaan membenam cabaran Felda United 6-2 .

Hajat Selangor yang mengharap tuah bakal mengiringi mereka dalam kempen kali ini juga tidak kesampaian apabila hanya sekadar seri 0-0 dengan pasukan Perak di Ipoh.

Dengan kejayaan malam tadi kelantan dinobatkan juara baru untuk liga super 2011 dengan mengutip 56 mata kesuluruhannya iaitu 17 menang, 5 seri dan tewas 4 kali.

Pahang dan perlis terus dirundung malam apabila terperosok dalam 2 pasukan terakhir musim ini selepas Pahang tewas kepada Kedah 1-0 dan Perlis tewas kepada Negeri Sembilan 2-0

No comments:

Post a Comment