MFO

My photo
Blog MFO sedang mengalami sedikit masalah tertentu dan kerja pembikinan blog ini kepada mutu yang lebih berkualiti sedang dihasilkan. Diharap pengunjung blog Malaysian Football Outsider terus memberikan sokongan. ~ Kalah atau menang teruskan bersama Skuad Kebangsaan Malaysia~

Tuesday, September 6, 2011

SINGA " TAK KUAT"











Singapura terpaksa menelan pahit setelah diaibkan di gelanggang sendiri apabila tewas 2-0 di tangan Iraq malam tadi.


Padang " ajaib" mereka langsung tidak membantu pasukan tersebut untuk mengulangi pencapaian membelasah Malaysia 5-3 pada sebelum ini.


Rumput tiruan yang digunakan untuk perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2014 dikritik hebat oleh jurulatih Iraq " Zico" yang menganggap padang tersebut hanya
layak digunakan oleh pelajar sekolah rendah.


Singapura ketinggalan pada minit 50 apabila tandukkan Ala'a Abdulzehra melepasi jangkauan penjaga gol singapura, Lionel Lewis.


Iraq sekali lagi menghukum "keegoan" Singapura yang begitu yakin mencipta kemenangan di halaman sendiri apabila Younis Mahmood ,penyerang tinggi lampai pasukan Iraq berjaya mengelirukan penjagan gol Singapura dengan membuat bola "lambung" yang menghasilkan gol sekaligus menjadikan keputusan muktamad 2-0.


Kekalahan semalam merupakan kekalahan kedua berturut-turut the " Lion" setelah tewas 2-1 sebelum ini kepada China.


Dalam perlawanan lain Thailand berjaya mengubati kekecewaaan setelah tumpas di Sydney 2-1 kepada Austaralia sebelum ini dengan membelasah Oman 3-0 di
hadapan penyokong sendiri.


Pasukan jiran Indonesia pula terus dirudum malang apabila gagal menyaingi lawan di tempat sendiri setelah tumbang 2-0 kepada Bahrain.


Sebelum ini pasukan tersebut turut gagal pada perlawanan pertama menentang Iran yang berkesudahan Indonesia tewas 0-3 di tempat lawan.



4 comments:

  1. singapura msh peluang ke piala dunia...

    ReplyDelete
  2. tRY la singapore without using any of Ur naturalise players..will their win or keep on losing..stastistic show that in the game against Malaysia and China..all the goal came from their nutralise player...

    ReplyDelete
  3. gne lg player naturalisasi tu smpai lwn team negara asl pn xsmpai hati nk score (qiu li)haha

    ReplyDelete
  4. sudahla..gaduh2 jek...biarlan la tim seberang tambak tu...kita improvekan diri sudah.tumpukan pada skuad olimpik kita yang bakal lawan jepun,gergasi bola sepak dari asia tu.dok kutuk mereka..sampai bila la kita tak leh nak berfikir secara matang dan professional.

    ReplyDelete